Dwa sposoby na kulki mocy

Jeśli obserwujecie mnie na Instagramie to zdążyliście już pewnie zauważyć, że moim ostatnim przysmakiem są daktyle nadziewane masłem orzechowym. Obojętnie jakim, chociaż najbardziej preferuję masło z orzeszków ziemnych z kawałkami orzechów.


Zaraz po tej przekąsce uwielbiam też kulki mocy i często je robię bo przygotowuje się je naprawdę szybko, a są dosyć syte i skutecznie zaspokajają moją zachciankę na coś słodkiego.
Przepisów na kulki przerobiłam już całkiem dużo, jedne smakowały mi bardziej, drugie trochę mniej, dlatego postanowiłam Wam przedstawić dwa rodzaje, które są naprawdę dobre.



Podwójnie czekoladowe kulki mocy

Przepis stąd KLIK

Suche składniki:
3/4 szklanki wiórków kokosowych
3/4 szklanki płatków owsianych
2 łyżki kakao
2 łyżki zmielonych nasion lnu
1/4 szklanki groszków czekoladowych lub pokrojona w małe kawałki gorzka czekolada (ja użyłam tego drugiego)

Mokre składniki: 
3/4 szklanki masła orzechowego, bez soli i cukru
1/4 szklanki syropu klonowego (myślę, że tutaj można użyć też syropu z agawy lub syropu z daktyli)


W dużej misce wymieszaj suche składniki. W mniejszej misce podgrzej w mikrofalówce lub w kąpieli wodnej masło orzechowe, aby było rzadkie i łatwo się rozprowadzało z suchymi składnikami.
Następni wymieszaj wszystkie składniki razem, di uzyskania jednolitej masy. Roluj małe kuleczki, układaj na tacy lub talerzu i włóż na 2 godziny do lodówki. Później możesz już tylko cieszyć się ich smakiem.
Ogólnie przechowuję je w lodówce, w zamkniętym pojemniku. Ale biorę na każdą wycieczkę w torebkę jednorazową i nigdy mi się jeszcze nie rozwaliły.


Kolorowe Trufle

Pierwotny przepis TUTAJ (ja go trochę zmodyfikowałam) 


Składniki:
300 g daktyli bez pestek (może być pół na pół z morelami)
100 g orzechów nerkowca
1-2 łyżki słodkiego syropu (z daktyli, agawy)
2 łyżki kakao
1 łyżeczka cynamonu
szczypta kardamonu
1 duża łyżka oleju kokosowego

Do obtaczania można użyć kakao, cynamon, curry, mielone suszone owoce, wiórki kokosowe i co Wam tam w duszy gra)

Do miksera wkładamy daktyle, kakao, orzechy, słodki syrop i przyprawy. Miksujemy. Na koniec dodajemy roztopiony olej kokosowy i jeszcze trochę miksujemy.

W małych miseczkach przygotuj wszystkie sypkie przyprawy, w których chcesz obtoczyć trufle, może być to tylko kakao jeśli nie masz czasu na zabawę :)

Roluj w dłoni małe kulki, obtaczaj je w przyprawach i wkładaj do małych papilotek. Ja niestety dopiero całkiem niedawno obkupiłam się w małe papilotki, ale można je opakować też w papier do pieczenia pocięty w kwadraty. Bardzo fajnie przedstawiła to Alicja na swoim blogu.

Te trufle także przechowuję w lodówce. Kilka też zamroziłam by móc cieszyć się nimi w chwili, kiedy czasu brak na siedzenie w kuchni.


Nie ukrywam, że ciągle robię kulki z różnych przepisów. Jest też tak, że robię je po prostu z tego, co akurat mam w domu. Zachęcam do spróbowania i inspirowania się :)


1 komentarz: