Pomóż dziecku przetrwać rozwód

Rozwód to bardzo trudny temat, gdzie im zacieklej walczą rodzice, tym bardziej cierpią dzieci. Ważne jest, żeby rozwodzący się partnerzy nie traktowali dzieci jako karty przetargowej, ale pomyśleli o nich, jak o istotach, które ten proces przeżywają najmocniej i najbardziej boleśnie. Wiadomo, że nie zawsze rodzice wiedzą, jak postępować w takich sytuacjach. Dlatego warto sięgnąć po poradnik Lisy Rene Reynolds, która jest terapeutką specjalizującą się w terapii małżeństw oraz terapii rodzin podczas rozwodu i prowadzi kursy dla rozwodzących się rodziców.

Pomóż dziecku przetrwać rozwód. Poradnik dla rozwodzących się rodziców.
Lisa Rene Reynolds
Wydawnictwo Bis








Pierwszy rozdział książki opisuje negatywny wpływ rozwodu na psychikę i rozwój emocjonalny dziecka. W rozdziale drugim mona znaleźć pomocne rady dotyczące, jak informować dziecko o rozwodzie, kto powinien to zrobić, kiedy i w jaki sposób. Rozdział trzeci jest dla mnie kompletnym zaskoczeniem bo uświadamia, jak ważne jest, by każde z rozwodzących się rodziców umiało zatroszczyć się o siebie i na spokojnie uporało się z emocjami związanymi z rozstaniem. Rozdział czwarty zawiera porady związane z tym, jak zorganizować opiekę nad dziećmi. W rozdziale piątym autorka odpowiada na najczęściej zadawane pytania przez rodziców, miedzy innymi, co i ile powiedzieć dzieciom na temat rozwodu, jak postępować, kiedy jedno z rodziców nie chce współpracować w wspieraniu dziecka podczas rozwodu itp. Kolejny rozdział to znów mój faworyt, czyli największe błędy popełniane przez rozwodzących się rodziców i jak ich unikać. Następne rozdziały to wskazówki dla rodziców dzieci w określonych przedziałach wiekowych, czyli jak postępować w przypadku niemowląt, przedszkolaków, dzieci szkolnych i nastolatków. Ostatni rozdział zatytułowany "Oczami dziecka" czyni książkę bardzo przejmującą. Możemy przeczytać w nim słowa wypowiedziane przez dzieci, które boleśnie przeżyły rozwód. Niestety te złe emocje i uczucia zafundowali im rodzice, którzy w ferworze walki zapomnieli o swoich pociechach.





Wiem, że istnieje mnóstwo tego typu poradników, ale ta wzbudza we mnie szczególne zaufanie bo napisana jest w oparciu o wieloletnią praktykę. Autorka bez zadęcia, w sposób bardzo prosty pomaga zrozumieć to, jak czuje się dziecko podczas rozwodu rodziców i podpowiada jak wspomóc je w tej trudnej sytuacji. W książce przytoczone są prawdziwe historie rozpadających się rodzin, co daje nam pełny obraz różnych sytuacji i zmiennych, które mają miejsce przed i w trakcie rozwodu. I pomimo, że nie jestem obecnie w tej trudnej sytuacji jaką jest rozwód i oczywiście obym nigdy w takowej się nie znalazła, chętnie przebrnęłam przez tą książkę bo z zawodu jestem pedagogiem i lubię zagadnienia dotyczące dziecka w trudnej sytuacji życiowej i sposobu pomocy, którą można w danej sytuacji zastosować.


Dziękuję Wydawnictwu Bis za przekazanie egzemplarza recenzenckiego.

5 komentarzy:

  1. Trudny temat, ale mam nadzieję, że ta książka choć troszkę pomaga przetrwać ten ciężki czas.

    OdpowiedzUsuń
  2. Na pewno wielu rodzicom by się przydała ta lektura..

    OdpowiedzUsuń
  3. Anonimowy1/18/2017

    Ja sama się rozwodziłam i z perspektywy czasu dopiero widzę jakie błędy wtedy popełniłam jeśli chodzi o relacje z dzieckiem. Szkoda,że wtedy nie poczytałam czegokolwiek. Na szczęście miałam świetną panią Adwokat która bardzo mi pomogła. Polecam w razie trudnych sytuacji kancelaria rozwód Szczecin. Daga

    OdpowiedzUsuń
  4. Najlepiej, żeby nie było rozwodów, ale jeśli już jest to niestety często odbija się to na dzieciach, a nie powinno ;/

    OdpowiedzUsuń
  5. To może być naprawdę ciekawa lektura, z pewnością przyda się niejednemu rozwodzącemu się małżeństwu. Sama rozwodziłam się z mężem, powodem była jego zdrada, na którą dowody dostałam od zatrudnionego przeze mnie prywatnego detektywa - jak tylko się o tym dowiedziałam od razu podjęłam decyzję o rozstaniu. Najbardziej bałam się, jak przejdzie przez to nasza córka. Staraliśmy się za wszelką cenę nie nastawiać jej źle do drugiej strony, ani nie wymagać od niej opowiedzenia się po stronie jednego z nas.

    OdpowiedzUsuń