Co je mój alergik? /2

Kontynuując mój pierwszy wpis (tutaj KLIK) o tym, co je Aaron na podwieczorek, podaję kolejne propozycje.


 Zupa kalafiorowa ugotowana w "15 minut" na wywarze z suszonej włoszczyzny


Placuszek bananowo-owsiany. Skład placuszków to tylko płatki owsiane (około 1 szklanka) zalane mlekiem owsianym i odczekane do spęcznienia plus rozgnieciony banan.


 Cieniutko pokrojona pieczona wołowinka i pomidorek. I do łapki Aaron dostał kawałek chlebka.


Ryż ugotowany na mleku owsianym z musem bananowo-borówkowym


Placek porowy z przepisu z książki Jadłonomia plus fasolka szparagowa


Chlebek z hummusem plus uwielbiany pomidorek. Hummus zawsze robiłam sama, ale ostatnio brak mi czasu i kupuję taki z dobrym składem.


Pieczona owsianka z marchewką i jabłkiem. Tutaj podobnie postępuję jak w przypadku placków owsianych, tylko zamiast rozgniecionego banana dodaję łyżkę zmielonego siemienia lnianego. Do namoczonych w mleku owsianym płatków (mieszam owsiane i orkiszowe, około 100 gr, wychodzą dwie porcje dla mnie i jedna dla Aarona) dodaję startą marchewkę i pokrojone w kostkę małe jabłko i doprawiam cynamonem. Piekę około 20 minut w 180 st. Ogólnie do takiej owsianki można dodać też rodzynki, jedno żółtko lub jajo przepiórcze, można też kombinować z różnymi owocami.


4 komentarze:

  1. Super, aż mi ślinka cieknie, bo ja uwielbiam owsiankę i pomidory, a sporo tego tu wiedzę :)
    Fajnie, że Aaron lubi takie smakołyki i chętnie poznaje nowe smaki mimo alergii. Zazdroszczę, bo z moją starszą córką różnie to bywało, na szczęście teraz jest na etapie eksperymentów i nadrabiamy zaległości. Aż dziw bierze jak to się dziecku może odmienić :)

    OdpowiedzUsuń
  2. taką zupę to i ja bym zjadła :D a wiesz, że Mikołaj ma identyczne talerze? tylko z pingwinkiem :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, widziałam u Was te naczynka. Śliczne są wszystkie :)

      Usuń