O smokach, co lubią zupę ogórkową

"Sceny z życia smoków" Beaty Krupskiej to lekko zwariowana i bardzo śmieszna historia o smokach, które na szyi noszą zawsze termos z zupą ogórkową, lubią jeść muchomory i ssać smoczki, jak na prawdziwych smoków przystało.


Ta nietypowa baśń o smokach po raz pierwszy została wydana w 1987 roku i mimo innej szaty graficznej doskonale ją pamiętam z czasów mojego dzieciństwa. Cieszę się, że książka powróciła "na salony" i mogę dzielić się wspomnieniami z moim synkiem. Choć przyznam szczerze, że jak dla mojego trzylatka treści jest jeszcze zbyt dużo. Ale ilustracje są tak piękne i ciekawe, że na dość długo potrafią zatrzymać Arturowe oko.




Bohaterami tej humorystycznej powieści są nie tylko smoki, ale i Żaba, Łysy Pies, Makrauchenia – Chenia, Rysio Kapustnik i wiele innych postaci, które wspólnie ze smokami przeżywają wspaniałe i śmieszne historie. Książka podzielona jest na piętnaście części i pomimo iż, każda opowiada inną przygodę, razem jedna po drugiej tworzą całość.




Bez wątpienia jest to książka dla małych jak i dla dużych. Każdy znajdzie w niej coś dla siebie i odbierze tą opowieść na swój sposób. Ot, taki ponadczasowy uniwersalizm.

P.S. Zaczynam podejrzewać, że noszę w brzuchu małego smoka. Jednym z moich ciążowych przysmaków jest właśnie zupa ogórkowa.


Dziękuję wydawnictwu Prószyński i S-ka za to, że smoki znów u mnie zamieszkały.

Wpis bierze udział w projekcie Przygody z książką


5 komentarzy:

  1. Smoooki! Jak ja je kochałam! Lecę na poszukiwania nowego wydania :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kochana to była moja ukochana książka z dzieciństwa i od kiedy dowiedziałam się, ze jest znowu wydawana wiem, że muszę ją mieć dla synka! A ja do dziś mówię na ogórkową zupa smoczna :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Również pamiętam ją ze swojego dzieciństwa - świetna książka

    OdpowiedzUsuń
  4. Ooo super, to także książka mojego dzieciństwa i jedna z ulubionych :-) dziękuję za ożywienie wspomnień i pozdrawiam - Asia :-)

    OdpowiedzUsuń