Bułeczkowe ciasto drożdżowe



Ten jabłkowy smakołyk z cynamonową posypką miałam pokazać już dawno temu, podczas gdy Mila robiła wyzwanie z jabłkiem. Niestety z wiadomych powodów nie dałam rady. Ale bułeczki są tak pyszne, że muszę  przekazać je dalej w świat. Enjoy!

Składniki:
  • 3 jabłka (obrane ze skórki i podzielone na 24 części)
  • 3 szklanki mąki
  • 1/2 szklanki cukru
  • 1 niepełna szklanka letniego mleka (po zanurzeniu weń palca ma być przyjemnie ciepłe... jakkolwiek to brzmi)
  • 4 żółtka
  • 7 g suchych drożdży lub 25 g świeżych (ja dałam świeże)
  • 100 g roztopionego i przestudzonego masła
Z wyżej wymienionych składników (oprócz jabłek) wyrobić ciasto. Nie powinno kleić się do rąk - będzie dość rzadkie, ale nie klejące. Można dodać ewentualnie trochę więcej mąki. Po wyrobieniu przykryć ściereczką i odstawić do wyrośnięcia na 1- 1,5 h.

W tym czasie można zrobić kruszonkę i pokroić jabłka.

Kruszonka:
  • 2 łyżki masła
  • 2 łyżki cukru
  • 4 łyżki mąki
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
Z owych składników zagnieść kruszonkę. 

Wyrośnięte ciasto wyłożyć na blat, podzielić na 24 części (zrobiłam prostokąt z ciasta i bez ceregieli pokroiłam go nożem). Z każdej części zrobić placuszek i owinąć nim kawałek jabłka. Gotowe bułeczki od razu, jedna po drugiej, układać na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Na koniec posypać kruszonką i odstawić jeszcze na około 30 min. do ponownego wyrośnięcia.

Piec w 180 st. około 30 minut.






Bułeczki można zrobić z innymi owocami, które dobrze zachowują się podczas pieczenia. Polecam śliwki i truskawki.
Przepis zaczerpnęłam stąd.

4 komentarze:

  1. A ja właśnie zastanawiałam się co zrobić z drożdżami zalegającymi w lodówce ;) te bułeczki wyglądają pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super. U nas ostatnio na topie rogaliki drożdżowe ale muszę powiedzieć że takie odkrywanie bułeczki prezentują się bardzo urokliwe. PS. Jak w przedszkolu? Lepiej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lepiej :) W domu też już lepiej, nie obsikuje wszystkich spodni tylko połowę :) Jest poprawa. Dziękuję że pytasz.

      Usuń
  3. mniam , jak znów zachcę mi sie gotować to na pewno wypróbuję, wyglądają rewelacyjnie

    OdpowiedzUsuń