Menu na przyjęcie urodzinowe

Planując imprezę urodzinową Artura musiałam wziąć pod uwagę dwie rzeczy. Po pierwsze, mamy bardzo małe mieszkanie (to się już wkrótce zmieni, akukaracza!), a po drugie, dzieci biorących udział w świętowaniu było tylko dwoje (razem z Arturem). Dlatego musiałam przygotować szwedzki stół z zimnymi przekąskami, które można zjeść bez problemu "w powietrzu" i nie skupiać się tylko na potrawach typowych dla dzieci (czyt. cukier, cukier, cukier).


Idąc tym tropem zakupiłam w sklepie mrożone ciasto kruche i francuskie.
Z kruchego ciasta zrobiłam tartę. Zainspirowałam się przepisem Pascala na tartę z łososiem, mozzarellą i pomidorami, z tym, że zamiast świeżych pomidorów dodałam suszone i zamiast ciasta francuskiego - kruche. Spód tarty najpierw podpiekłam, a później nałożyłam dodatki i znów wszystko razem zapiekłam.



Z ciasta francuskiego zrobiłam kieszonki z niespodzianką, o których kiedyś przeczytałam TUTAJ. Zrobiłam dwa rodzaje, jedne ze szpinakiem i serem pleśniowym, a drugie z szynką parmeńską, pomidorkami, oliwkami i serkiem twarogowym o smaku pesto. Bardzo dobrze komponowały się z sosem czosnkowym.


Kolejna przekąska to hummus z warzywami. Artur ją uwielbia, choć mam wrażenie, że podczas swoich urodzin był tak wszystkim podekscytowany, że prawie niczego nie zjadł.

Przepis na hummus posiadam z książki "Children's Cookbook", którą kiedyś już się chwaliłam. Bardzo często z niej czerpię inspirację na różne posiłki.

Skład:
  • puszka ciecierzycy (odcedzić z zalewy)
  • 1 obrany ząbek czosnku
  • 1/4 łyżeczki mielonego kuminu
  • 3 łyżki oliwy
  • 2 łyżki pasty Tahini
  • sok z połowy cytryny
  • 1/3 łyżeczki soli
Wszystkie składniki zmiksować do uzyskania gładkiej konsystencji. W razie potrzeby dodać łyżkę wody. 


I przyszła kolej na cukier. Oprócz tego, że wystąpił on w postaci czekolady, cukierków, lizaków i owoców, pojawił się też w czekoladowych babeczkach z Maltersami. Przepis oczywiście znalazłam u Doroty. Tylko krem maślany, który był w oryginalnym przepisie zmieniłam na bitą śmietanę z serkiem mascarpone i czerwonym barwnikiem.


No i gwóźdź programu - tort. Też czekoladowy, z wiśniami i kremem z bitej śmietany i serkiem mascarpone. Mój przepis na tort jest niezmienny od paru dobrych imprez. Czasem zmieniam tylko poncz do nasączenia i ewentualnie owoce.  TUTAJ znajdziecie przepis.


Ach, zapomniałabym. Był jeszcze jeden posiłek, na ciepło, ale zdjęć brak. Nic nadzwyczajnego. Pieczone pałki z kurczaka, które już dzień wcześniej macerowałam w zalewie z oliwy, suszonej papryki, chilli, soli i curry. Do tego podałam makaron z warzywami. "Madalon" jest wciąż ulubionym posiłkiem Artura.



14 komentarzy:

  1. Smacznie i kolorowo. Napracowałaś się.
    Artur na pewno był zachwycony:)))

    Spóźnione sto lat dla niego!

    OdpowiedzUsuń
  2. Same pysznosci :-)

    A makaron i u nas rzadzi i jajka ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszystko przepysznie wygląda :) mniam

    OdpowiedzUsuń
  4. same pyszności, mnie czekają też niedługo dwie imprezy i podkradnę kilka przepisów:) na tort na pewno !!

    OdpowiedzUsuń
  5. Jesteś niesamowita!
    Przyjęcie na całego, a pysznosci sama bym schrupała ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja uwielbiam ciasto francuskie i na słono i na słodko więc pewnie zjadłabym wszystkie kieszonki. Zainteresowałaś mnie tym hummusem ale co to jest ta pasta Tahini? Nigdy się z taką nazwą nie spotkałam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są to zmielone nasiona sezamu. Tak naprawdę można ją zastąpić uprażonym na patelni sezamem i zmielonym razem z innymi składnikami, tylko nie wiem dokładnie ile go dać, żeby ilościowo zastąpiły 2 łyżki Tahini. Może poszukaj na blogach kulinarnych. Polecam tą pastę do warzyw - zdrowa i pyszna przekąska :)

      Usuń
    2. Koniecznie muszę spróbować. Ja już robiłam eksperymenty z ciecierzycy i to całkiem udane, może i tym razem by się sprawdziło. Hania je dość sporo roślin strączkowych więc może i tym razem by się skusiła . U nas teraz szał na paprykę z folii, może by tak z taką pastą?

      Usuń
  7. super, wszystko wygląda pysznie, my zaczynamy świętowanie w ten weekend:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Najlepszosci dla Małego Królewicza :*

    OdpowiedzUsuń