Kilka słów o pszczołach - Przyroda pod lupą

Przyszedł czas na kolejne części naszych zajęć z przyrody. Tym razem mowa była o "psiółkach" jak to by powiedział Artur. Niestety nie posiadam książki, która opowiadałaby choć jakaś krótką historię o życiu pszczół i ich pożyteczności, ale pokazałam portret tegoż owada i pokrótce opowiedzieliśmy sobie jak wygląda pszczoła, w jakim kolorze ma ubranko i co robi.
Następnie na stole postawiłam spodeczki z miodem i dzieciaki zajadały się słodkim nektarem. Zuzia stwierdziła, że miód jest tak słodki, że jak się go dużo zje, to drapie w gardle.

Po krótkiej konsumpcji przystąpiliśmy do gry, którą wydrukowałam STĄD.


Tymi pszczółkami można grać na różne sposoby. Można łapać do słoika owady o kolorze (lub dwóch kolorach) wcześniej przez siebie wybranym, można po prostu segregować pszczoły kolorami według koloru nakrętki słoika, można użyć także kostki z oczkami i wkładać do słoika tyle pszczół ile oczek zostało wyrzuconych.

My ze względu na Artura wybraliśmy jedną z prostszych wersji. Każdy zbierał pszczółki do swojego słoika o takim kolorze, jaki uprzednio wyrzuciliśmy na kostce. (Taką fajna, uniwersalną kostkę dostałam na szkoleniu, ale polecam zakupić sobie ten świetny wynalazek, bo przydaje się często w takich wydrukowanych bądź wymyślonych przez siebie grach)





Po jednej partyjce przystąpiliśmy do zajęcia plastycznego i postanowiliśmy zrobić pszczołę z rolki po papierze toaletowym. Oprócz tego wdzięcznego materiału, jakim jest rolka, użyliśmy też kolorowego papieru (dokładnie kolor żółty, czarny i jasnoniebieski), klej, oczy i nożyczki.





Wpis powstał w ramach projektu Przyroda pod lupą.


6 komentarzy:

  1. hehe fajne zajęcia zafundowałaś małemu. Ja w czerwcu uczestniczyłam z moją klasą w takim spotkaniu poświęconym roli pszczół w przyrodzie. Dzieciaki były zachwycone, bo wszystko było naprawdę bardzo interesująco zorganizowane. Na koniec robiliśmy podobne pszczólki do Waszych :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Gra całkiem sympatyczna:) będziemy drukować:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Gra super, bardzo mi się podoba! Muszę wydrukować i schować na pochmurne dni-będzie jak znalazł:)

    OdpowiedzUsuń
  4. super gra o pszczołach! można zrobić inne wersje :)

    OdpowiedzUsuń