Tęcza! - Przyroda pod lupą

Tradycyjnie już, zajęcia na temat przyrody z moim Prawietrzylatkiem rozpoczynam od przeczytania jakiejś książki, która porusza dany temat i wprowadza nas w odpowiedni nastrój. Tym razem jest to historia pt, "Elmer i tęcza".



Tęcza to jest taki wdzięczny temat, bo poza tym, że maluch pozna nowe zjawisko meteorologiczne to nauczy się jeszcze, bądź utrwali kolory. Po przeczytaniu lektury z Elmerem w roli głównej opowiedziałam Arturowi kiedy zazwyczaj możemy zaobserwować tęczę na niebie. No i nie obdarłam dziecięcej wyobraźni z bajkowych faktów. Przecież ten Elmer naprawdę może czasem pomóc tęczy w odzyskaniu kolorów.



Później postanowiliśmy zrobić swoją tęczę z ulubionej przez Artura ciastoliny. Pomogła nam w tym książka Erica Carle "Let's paint a rainbow".









Później zrobiliśmy tęczowe lody motylki i dużo innych fajnych rzeczy, jakie można wyczarować z ciastoliny. 




Kolejnym etapem była sensoryczna zabawa kolorami tęczy. Niestety nie znalazłam nigdzie niebieskiej galaretki, ale myślę, że te cztery kolory usatysfakcjonowały mojego syna. Taka zabawa bardzo mu się spodobała. Chociaż na początku niechętnie dotykał tych ruszających się i drżących kwadracików.






Na koniec naszych zajęć przypomniałam Arturowi co to jest tęcza, kiedy ją możemy zaobserwować i zaproponowałam mu grę w dopasowywanie kolorowych pomponików.





Zdaję sobie sprawę, że mało jest przyrody w tych naszych tęczowych zajęciach, ale trudno jest Prawietrzylatkowi zapodać więcej informacji na temat tęczy. Mam nadzieję, że wpis zostanie zaliczony do projektu Przyroda pod lupą.

A żeby trochę jeszcze się zrehabilitować napiszę, że prawdziwymi kolorami tęczy są (wyliczając od zewnątrz łuku) czerwony, pomarańczowy, żółty, zielony, niebieski, indygowy i fioletowy.   

http://www.kreatywnymokiem.pl/search/label/Przyroda%20po%20lup%C4%85

11 komentarzy:

  1. Polecam do kompletu tęczę z filcu: http://ed.bexlab.pl/teczowe-zabawy/568/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale tęczowo :) U mnie będzie łąka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajne tęczowe zabawy :) a zabawy galaretką uwielbiamy, ja niebieską miałam z firmy Wodzisław więc pewnie u Ciebie nie znajdziesz jej ale może podczas wizyty w Polsce gdzieś znajdziesz. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Ach, a ja na piątek zaplanowałam tęczowy temat do Przyrody pod lupą ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chętnie zobaczę zajęcia tęczowe w Waszym wydaniu ;)

      Usuń
  5. Bardzo lubię motyw tęczy - z pewnością coś wykorzystamy :))

    OdpowiedzUsuń
  6. jak kolorowo! i pysznie do tego

    OdpowiedzUsuń