Taaka ryba! - Przyroda pod lupą

Skusiłam się do wzięcia udziału w projekcie zorganizowanym przez Ilonę. Przedsięwzięcie nosi nazwę "Przyroda pod lupą" i ma za zadanie przybliżyć dzieciom przyrodę. Jako, że mój prawie Trzylatek jest zafascynowany wszystkim, co się dzieje dookoła jego oczu i chłonie nową wiedzę jak gąbka, zdecydowałam się na kilka postów w tym zakresie.

http://www.kreatywnymokiem.pl/search/label/Przyroda%20po%20lup%C4%85

Pierwsza nasza "lekcja" dotyczyła życia w morzu. Nie chciałam zasypywać Artura ogromem wiedzy, dlatego przedstawiłam mu Rybę, Ośmiornicę, Konika morskiego, Żółwia i Raka.
Na samym początku obejrzeliśmy obrazek przedstawiający akwarium z tej książki:
(W Polsce można ja kupić pod tytułem "501 rzeczy do odnalezienia")



Oczywiście poopowiadaliśmy sobie o tym, gdzie żyją rybki i jak są zbudowane (żadnych szczegółów na poziomie biologii z podstawówki - tylko tyle, że rybki mają głowę, tułów, ogon i płetwy).

Następnie sięgnęłam po grę memory Ocean CzuCzu. Najpierw Artur dopasował parami wszystkie stworzonka i wymieniliśmy ich nazwy. Później "strzeliliśmy jedną partyjkę" memo. 




Po tych kilkunastu minutach postanowiłam, że mózg Artura powinien się pożywić nie tylko wiedzą. Wyczarowałam rybkę do zjedzenia:


Po krótkiej przerwie przystąpiliśmy do stworzenia naszego własnego akwarium. 
Potrzebne nam było:
- pudełko (takie po butach lub trochę większe)
- nożyczki (nożyk), klej
- papiery kolorowe - niebieskie i zielony, oraz opcjonalnie tektura falista granatowa - lub farby
- sznureczek
- guziki
- rybki do pokolorowania i kredki lub farby.


Artur pomalował wszelkie rybki, żółwie i inne wodne zwierzęta, jakie mu wydrukowałam.



Następnie przykleiliśmy zwierzęta na tekturę, żeby były sztywniejsze i wycięłam (starsze dziecko może zrobić to samodzielnie).  


W pudełku zrobiłam dziurę. Tutaj bardzo przydatny okazał się nożyk i linijka.


Następnie obkleiliśmy pudełko kolorowymi papierami, tudzież tekturą falistą. Można całość potraktować farbą.


Z niebieskiego papieru wycięłam fale, a z zielonego wodne roślinki (tak, może tego nie widać, ale są to fale i roślinki ;)


Następnie Artur z moją niewielką pomocą udekorował akwarium.


W każdej rybce zrobiłam dziurkę, przewlekłam sznureczek i na końcu umieściłam guziczek. Następnie na górze naszego akwarium wycięłam niewielkie otwory, przez które przewlekłam guziki.


I tym oto sposobem powstało akwarium. Tadam!


Artur przykleił jeszcze żółwia i niewielkie rybki w tle.


Podsumowując, zajęcia bardzo nam się przydały. Artur wie, gdzie mieszkają rybki, potrafi wskazać poszczególne osobniki i nazwać żółwia, konika, rybę i raka. Najbardziej zdziwił się, kiedy pokazałam mu konika morskiego. Trzy razy powiedział z wielkim wyrzutem "to nie onik!". Pokazałam mu ilustracje obu koników, porównaliśmy je i Artur "przetrawił" jakoś tą informację, że koniki są dwa.



* Kolorowanki wydrukowałam stąd
Dziękujemy Ilonie za mobilizację ;)

16 komentarzy:

  1. cudowne akwarium! ogromnie się cieszę że dołączyliście! teraz ciekawość mnie zżera co będzie dalej :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję również. Czekam teraz na nowe olśnienie :)

      Usuń
    2. Na pewno szybko przyjdzie! :)

      Usuń
  2. Rewelacyjne akwarium :)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo fajnie wam to wyszło. widziałam propozycję zabawy u ilony, ale jakoś nie umiała spiąć dupki, a ty - proszę, od razu z rozmachem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze możesz się jeszcze przyłączyć. Masz jeszcze trochę czasu, to dopiero początek.
      Dziękuję za komplement :)

      Usuń
  4. Akwarium świetne!

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne te Wasze zajęcia! I akwarium bombowe! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super! Mój Junior uwielbia oglądać rybki i wodne stworzonka, więc za niedługo sprawimy mu prawdziwe akwarium z kolorowymi rybkami i będzie mógł obserwować cały wodny świat, karmić rybki itd. :)) Nie mogę się doczekać.

    OdpowiedzUsuń
  7. fajne akwarium :) i fajne zabawy. Co to za kredki/mazaki??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są to rewelacyjne farby w sztyfcie, które łatwo się spierają i szybko schną - Farby PlayColor Instant
      tutaj link- https://www.facebook.com/pages/Rybenia/607262992639411

      Usuń
  8. Cudnie!
    Szukam pomysłów co robić z dziewczynkami w wakacje. Na pewno zrobimy sobie akwarium!! :-D

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale ta kanapkowa rybka... mmm... genialnie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Akwarium przebija wszystko :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Cudnie. Ja na razie kupiłam lupę i wkrótce jak coś wymysle na miarę mojego chłopca to zaczniemy zabawę :-)

    OdpowiedzUsuń