Co mówią o nas obcokrajowcy?

- Nie lubię polskich mężczyzn, bo stoją grupkami w parkach lub na ulicach i piją alkohol.

- Jeśli widzę piękną, szczupłą kobietę na ulicy to w 90% jest to Polka.

- Polacy mają 40 dni postu przed Wielkanocą i nie jedzą wtedy mięsa.

- Lubię robić zakupy w polskim sklepie, macie tam bardzo dobre produkty.

- Ohydny, polski sok owocowy (autorem wypowiedzi jest dziecko... na widok soku przecierowego -  typu Kubuś, Pysio itp)

- Polacy są bardzo zaradni i pracowici.

- Polacy bardzo dobrze się odżywiają, nie kupują gotowych produktów - nawet torty sami pieką.

- Polki są idealnymi żonami i matkami.

- Znam dwie Polki, są wspaniałymi koleżankami, zawsze mogę na nie liczyć.

- Cieszę się, że Polacy są w Unii Europejskiej.


Tyle dotychczas usłyszałam o nas, podczas mojej ośmiomiesięcznej emigracji. 


20 komentarzy:

  1. wow!
    prawie same pozytywy!
    i to naprawdę bardzo przyjemne.
    miło się czyta :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czyli nie taki diabel straszny jak sie okazuje :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak miło czyta się takie rzeczy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zaskoczyłaś mnie. Wydawało mi się, że zdecydowanie więcej negatywnych stereotypów o nas funkcjonuje. To miłe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też tak myślałam, przyjeżdżając tutaj :)

      Usuń
  5. Ale, że Kubuś ohydny? Moje dziecko uwielbia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No wiesz, Twoje dziecko, jakby nie było jest polskie :) A tamte słowa padły z ust małej Brazylijki.
      A soki przecierowe typu Kubuś to i ja uwielbiam :)

      Usuń
  6. Te dwie Polki to Paulina i Mila?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te zdania nie są moje, tylko obcokrajowców, których poznałam będąc tutaj - o jakichś dwóch Polkach wypowiadała się tak moja koleżanka z Kosowa.
      No a o Paulinie i Mili to ja mogłabym się wypowiedzieć - też w samych pozytywach ;)

      Usuń
  7. My dopiero myślimy o emigracji i wiele rozmawiamy o podejściu mieszkańców UK do Polaków. Nasze wyobrażenia zgadzają się z tymi cytatami :)

    Swoją drogą dziękuję Ci bardzo za ten post i za całego bloga :)

    OdpowiedzUsuń
  8. a jak chude to jeszcze Francuzki

    i szkoda że w kraju nie mamy o sobie tak dobrego zdania :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, Francuzki są w czołówce, na pewno. Ale tutaj gdzie mieszkam jest więcej Polek niż Francuzek i pewnie stąd ta opinia :)

      Usuń
  9. cieszę sie, że Polacy mimo wszystko mają pozytywną opinię :)

    OdpowiedzUsuń
  10. To miłe. Ja mieszkałam 5 i pół roku w Holandii i tam zdanie były różne i pozytywne i negatywne, zależy kto na jakich Polaków trafił ;) A, ze Polki są piękne, a Polacy pracowici to też się często z tą opinią spotykałam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. O większość pozytywnych opinii a tak "straszą", że Polak na Wyspach to złodziej i pijak. Jednak widzą w nas jakieś plusy, wiadomo łatwiej przychodzi mówienie o kimś gorzej aniżeli chwalenie go.
    Pozdrawiamy z deszczowej Polski :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Szkoda że my sami nie zawsze w to wierzymy...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, Polacy mają dużo kompleksów i mało wiary w swoją wartość.

      Usuń