Jajeczka, ciasteczka i życzenia

Przeżyłam już pierwsze Boże Narodzenie na obczyźnie. Przyszedł czas i na Wielkanoc. Bardzo lubię te święta, aczkolwiek tutaj nie odczuwam zbyt mocno klimatu tych świąt. Nie ma pisanek, mazurków, bukszpanu i dyngusówek. Właściwie gdyby nie polski sklep nie kupiłabym koszyczka, bukszpanu i białej kiełbasy. A gdyby nie polski kościół, święconka nie byłaby święconką, bo tutaj nie ma tradycji świecenia pokarmów.

Mimo wszystko, cieszę się z tych świąt. Dzięki temu, że mam tutaj siostrę, a mąż ma brata, spędzimy je na pewno bardzo rodzinnie. Oprócz rzeczy typowo świątecznych, zakupiłam dzisiaj koc piknikowy i zestaw do robienia wielkich baniek. Jeśli pogoda nam pozwoli, w poniedziałek zorganizujemy sobie pierwszy, rodzinny piknik.

A tymczasem, w wolnych chwilach zarażam swojego synka klimatem tych świąt. Zrobiliśmy na przykład jeszcze takie kartki:



I upiekliśmy pyszne, maślane ciasteczka, które są tak kruche, że niektóre nie wytrzymały procesu ozdabiania lukrem. Przepis pożyczyłam od niezawodnej Doroty z Moich Wypieków.



Składniki:
  • 250 g miękkiego masła
  • starta skórka z dwóch cytryn
  • 100 g cukru pudru
  • 1 jajo
  • 1 łyżka zimnej wody
  • 335 g mąki pszennej
Wszystkie składniki zagnieść (za mnie zrobił to robot kuchenny). Gotową masę schłodzić w lodówce przez około pół godziny. Ciasto rozwałkować na 3-4 mm grubości, obficie podsypując mąką. Wycinać ciasteczka. Piec około 5 minut (ja piekłam do zarumienienia brzegów) w 190 st.

Ciasteczka spokojnie wytrzymają do świąt w szczelnie zamkniętym pudełku. Najlepiej takim, które posiada kłódkę lub jakiś trudny do zapamiętania szyfr dostępu.






Kochani,
 życzę Wam zdrowych, 
radosnych i spokojnych 
Świąt Wielkanocnych 
oraz bardzo mokrego Dyngusa.


Do po świętach!

19 komentarzy:

  1. Pysznie wyglądają te ciasteczka :)
    Kochani również dla Was wesołych Świąt i wspaniałej piknikowej pogody !!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciastka wyglądają smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajne kartki, a ciasteczka wyglądają bardzo zachęcająco :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Siedzę i chichram :D ostatnie zdanie o kłódce po prostu mnie wyłożyło na łopatki :D przepis pożyczę troszkę później :) wesołych :*

    OdpowiedzUsuń
  5. Super kartki i ciasteczka :) Wesołych, kolorowych i rodzinnych Świąt Wam życzę!

    OdpowiedzUsuń
  6. Wesołych Świąt :))

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale kartka, ale ciastka, ale zabawa!!
    Wesołych Świąt życzymy!

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetne kartki! Jeśli nie pogniewasz, kiedyś zrobię podobne... ale to pewnie dopiero za rok, już z przyszłymi Podopiecznymi!
    A ciasteczka? Hmm... po co ja tu zaglądałam rano, jeszcze przed śniadaniem?! Chyba po to, żeby sobie zaserwować istne męki Tantala. No, co poradzić, gdy łakocie wyglądają tak smakowicie!

    Pozdrawiam i życzę spokojnych Świąt Wielkiej Nocy.
    Kasia ze Świata Niani

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A, no i słowa dotrzymałam :)! W tym roku wykonałam podobne karteczki z Podopieczną!
      Jeszcze raz dziękuję za inspirację i zapraszam do siebie w celu obejrzenia efektów :)).

      Pozdrawiam, choć ledwo żywa (ach, te czające się wszędzie wirusy).

      Usuń
  9. Pełnych spokoju i radości
    Świąt Wielkanocnych,
    dobrego wypoczynku w rodzinnym gronie
    oraz optymizmu, energii i nadziei na lepszą przyszłość.

    OdpowiedzUsuń
  10. Takie ciasteczka to coś co kocham najbardziej ;P

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo pomysłowe kartki świąteczne :) Pozdrawiam, Monika

    OdpowiedzUsuń