Poznaję swoje ciało - zabawy dla dzieci


"Rączki robią klap, klap, klap
Nóżki tupią tup-tup-tup
Tutaj swoją główkę mam
A na brzuszku bam-bam-bam."

- Artur, pokaż, gdzie chłopiec ma brzuch?
- Bziuch tu.



"Leciały motylki przez pole, przez las
a jeden motylek na nosek Ci wlazł"

- Gdzie masz nosek?
- Tu, bip.



- A gdzie Bolek ma nosek?
-Tutam



- A gdzie Bolek ma włosy?
- Siosi tutam.



"Buzia robi am-am-am
Oczy patrzą tu i tam
Tutaj swoje uszy mam
A na nosku sobie gram."




- Artur, teraz zrobimy chłopczyka.
- Kak! Buzia, siosi, oki.









- Czego jeszcze brakuje chłopcu?
- Bupy.




- A teraz zrobimy dziewczynkę. Jakiego koloru będzie miała włosy?
- Ziuzi!










Książeczka: Nocnik nad nocnikami, A. Frankel
O minach pisałam już TUTAJ. Materiały mam od mamy Bogny TUTAJ
Ludziki do wyklejenia TUTAJ


15 komentarzy:

  1. Fajnie ze przypomnialas te pioseneczki bo ostatnio nie mialam pomyslu jak w ciekawy sposob pokazywac Wiki czesci ciala. Super ludziki Wam wyszly:).

    OdpowiedzUsuń
  2. Hahaha jaka szczera i szczegółowa książęczka:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo fajna i pomocna w nauce korzystania z nocniczka.

      Usuń
  3. świetne zabawy! Ja tylko będziemy tacy duzi:) to też będzemy się podobnie bawić:))

    OdpowiedzUsuń
  4. Swietna zabawa :-) Brawo dla Arturka - piekne ubral dzieciaczki :-)

    Pozdrawiam i zycze milego dzionka :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne prace plastyczne Artura- ma chłopak talent :) Mój Mały też umie pokazać wszystkie części ciała na sobie lub na misiu ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. :D Ja się teraz staram po angielsku wprowadzać części ciała na przykładzie head and shoulder, knees and toes:) na razie z marnym skutkiem:P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Artur słucha tych piosenek w żłobku. W ogóle wychodzę z założenia, że angielskiego to on się jeszcze zdąży nauczyć, w przedszkolu i szkole. Nie będę "zatruwać" mu ucha moim złym akcentem. Moja rola to przekazanie jak najwięcej języka ojczystego.

      Usuń
  7. Wow! Te ludziki do wyklejania rewelacyjne!! Tylko kurczę, moja by przy tym nie usiedziała :/ Artur był cierpliwy?? Bo Emi umie już wszystkie części ciała pokazać i nazwać, ale żeby tak pracować... marzenie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Artur potrafi dość długo siedzieć przy takich plastycznych zabawach. A kiedy siedzi z nim ktoś z dorosłych to już w ogóle potrafi przesiedzieć baaardzo długo :)

      Usuń
  8. Rewelacja, a cierpliwość Artura rewelacyjna. Muszę przetestować ns moim bo coraz lepiej mu wychodzi siedzenie przy jednej rzeczy.

    OdpowiedzUsuń