Zmysłowy piątek - Smak

W tym tygodniu, w ramach zmysłowego piątku, sięgnę po klasykę... a mianowicie będzie to  wiersz "Na straganie" Jana Brzechwy.




Mój Arturo uwielbia wiersz w takim wydaniu. Krótka, wierszowana historia o warzywach, z pięknymi ilustracjami. Czasem muszę ją czytać po trzy, cztery razy. 





Po wielokrotnym zapoznaniu się z tym klasykiem, możemy pójść ze swoim dziecięciem o krok dalej i zainscenizować owy wiersz. Oczywiście z takimi gadżetami jak scena, kurtyna i odpowiedni ubiór  dla głównych bohaterów... znaczy się warzyw.

A kiedy teatrzyk się już odbędzie, przejdziemy do punktu kulminacyjnego, czyli do posmakowania tychże warzyw. Niektóre w rzeczy samej, będą potrzebować obróbki termicznej. Ze starszym dzieckiem proponuję wspólnie obmyślić menu jakie można skomponować z warzyw występujących w wierszu.

Dzieło Brzechwy świetnie nadaje się do zachęcenia malucha, żeby spróbował nowych smaków lub takich na które wcześniej nie chciał nawet spojrzeć. No bo jak to? Słuchać wiersza o warzywach i nie wiedzieć jak one smakują? Toż to nie przystoi!


*Musicie mi wybaczyć brak zdjęć z zajęć, które Wam zaproponowałam. Niestety z powodu przeprowadzki nie miałam czasu, żeby pobawić się z Arturem ani w teatr ani w gotowanie. Dlatego podsuwam tylko pomysł, a Wy zróbcie z nim, co należy.

Inne wiersze, które mogą przydać się w rozwijaniu zmysłu smaku:
J. Tuwim - Warzywa
Wpadła gruszka do fartuszka
J. Brzechwa - Pomidor

Zapraszam też na blog Projekt:Człowiek, gdzie poznacie wiele informacji na temat zmysłu smaku.

9 komentarzy:

  1. świetne pomysły! teatrzyk bym musiała z Adasiem zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo mi się podoba ten pomysł :)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Maurycy uwielbia z kolei wiersz "Pan Pomidor" :)

    OdpowiedzUsuń
  4. super uwielbiałam ten wierszyk z dzieciństwa muszę zaukupić ksiązeczkę dla mojej Maryśki

    OdpowiedzUsuń
  5. Pomysł świetny. lubię ten wiersz - Kai jeszcze nie bardzo , ale polubi :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam, kocham takie klasyki:) a jeszcze jak są okraszone pięknymi ilustracjami - cudo:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Och, mój maluch też uwielbia ten wierszyk!

    OdpowiedzUsuń
  8. uwielbiam ten wierszyk:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wow! przypomniałaś mi Brzechwę, Natalka lubi książki i wierszyki, muszę jej to pokazać ;)

    OdpowiedzUsuń