Zmysłowy piątek - Dotyk

 
Dzisiaj w zmysłowym piątku w roli głównej występuje dotyk. O funkcjonowaniu i rozwoju tego zmysłu przeczytacie TUTAJ.

Jak poprzez zabawę rozwijać zmysł dotyku u dzieci?
  • Kulki hydrożelki





Można je kupić w kwiaciarni. Zabawa samymi kulkami już wywołuje uśmiech na buzi dziecka. Arturowi bardzo podobało się przekładanie kulek do innych pojemniczków. 



Warto w takich kulkach ukryć różne przedmioty. Najlepiej z różnego materiału i faktury - wtedy zaoferujemy bogate doświadczenia dotykowe naszym dzieciom. Ponieważ zmysł dotyku pozwala  inaczej odczuwać temperaturę drewna, plastiku czy kamienia. 

Proponuję zakupić od razu dwie paczuszki kulek. Ja miałam jedną i skarby, które chciałam schować w kulkach nie zostały niestety całkowicie pokryte, a część zwyczajnie się nie zmieściła.

UWAGA! Zabawa kulkami powinna odbywać się pod czujnym okiem dorosłego.

Inspiracja - TUTAJ

  • Sensoryczne tabliczki



Do stworzenia tej gry potrzeba naprawdę niewiele. Kawałki tektury, klej wikol i kilka rzeczy, które akurat posiadamy w zasięgu ręki  - makaron, groch, ryż, piasek, cukier, sznurek, piórka itp.
Każdą plakietkę z przyklejoną fakturą robimy podwójnie. 



Jak grać?
Zakrywamy oczy dziecka szalikiem lub chustą i układamy przed nim tabliczki. Zadaniem dziecka jest dopasowanie tabliczek w pary. 
Od razu mówię, że Artur na tą grę jest jeszcze za mały. Z nim bawiłam się w dopasowywanie tabliczek bez zamkniętych oczu. Poza tym, Artur dość długo oglądał i dotykał każdą z tabliczek... najbardziej tą z grochem i cukrem.



Inspiracja TUTAJ

Na koniec pochwalę się moją zdobyczą, którą upolowałam w antykwariacie za całe 1,80 zł. Taka książeczka też świetnie wpływa na rozwój zmysłu dotyku.






12 komentarzy:

  1. Hydrożelki to jest to! :). A i pomysł na dotykowe plakietki nie gorszy - bardzo mi się podoba. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  2. Z tymi hydrokulkami świetna sprawa:)))) no i to rozpoznawanie temperatur - bomba. Ja miałam w planie podobną zabawę:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne pomysły, a tymi tabliczkami jestem zachwycona. Chyba zrobie takie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super zabawy dla dziecka i książeczka też ekstra- lubię takie perełki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zuzia uwielbiała zabawę hydrożelkami :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Same świetne pomysły - i bardzo dobrze, bo przed nami już niedługo długie jesienne wieczory :)))

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo podoba mi się memory, na vikolu to się nie kruszy?
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem tak, to czego było w nadmiarze i czego klej "nie złapał" to spadło. Reszta się trzyma jak należy.

      Usuń
  8. Hydrożelkami sama chętnie bym się pobawiła :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja też. One są świetne!

    OdpowiedzUsuń