Korona z filcu - DIY


Potrzebne będą:
  • trzy arkusze filcu 20/30 cm w wybranych kolorach. Z tym, że jeden, który jest "bazą" powinien być o grubości 3-4 mm (u mnie biały), pozostałe dwa mogą mieć 1,5 - 2 mm grubości;
  • nożyczki
  • igła i nitka lub maszyna do szycia
  • biały karton
  • ewentualnie klej Wikol lub Magic
  • szeroka guma lub sznureczki

Najpierw z najgrubszego filcu wycinamy koronę. Ja pomogłam sobie szablonem z białego kartonu, bo przekonałam się, że wycięcie prostej i równej korony nie jest takie łatwe.


Następnie skróciłam z długości szablon korony o jeden centymetr i przy jego pomocy wycięłam mniejszą już koronę z granatowego filcu.


Czas na litery lub jakiś symbol. Ja za pomocą wydrukowanych liter wycięłam imię Jubilata. Można pokusić się też o stworzenie autka, piłki lub innego rysunku. Korona dla dziewczynki może być ozdobiona cekinami lub koralikami.


Następnie należy zmierzyć główkę dziecka i dociąć odpowiednią długość gumki. Gumkę można zastąpić sznureczkami, ale moim zdaniem bardziej sprawdzi się gumka - sznurki mogą często się rozwiązywać.


Teraz pozostaje tylko zszyć całą koronę. Można to zrobić ręcznie. Ewentualnie litery lub małe elementy tworzące rysunek na koronie przykleić klejem.

Moja mama jest krawcową i wyręczyła mnie z tej czynności.

W ten sposób powstała korona, która nie jest tylko elementem ozdobnym na urodziny. Artur lubi ją nosić podczas zabaw.

Muszę jeszcze dodać, że korona nie wymaga ani dużych kosztów (gruby filc - 3 zł, cienki 2 zł, pozostałe materiały na pewno znajdziecie w domu), ani dużego nakładu pracy.





12 komentarzy:

  1. też mam zamiar zrobić korone dla Mai na urodziny, ciekawe jak mi wyjdzie :) Wasza fajna

    OdpowiedzUsuń
  2. Hehe to poczekam aż Szymonek podrośnie i zapamiętam na przyszłość. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudna korona...Czy ciocia może zrobić taką dla swojej chrześnicy? :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Rewelacyjnie wygląda.

    OdpowiedzUsuń
  5. Król Artur jest, to teraz okrągły stół i rycerzy trzeba załatwić ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Witaj! Dziękuje za udział w candy i życzę powodzenia w losowaniu!
    Pięknie tutaj u Ciebie, będę zaglądać! Młody uroczy:))
    Serdecznie pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja uszyłam naszą z materiału - i niestety nie była personalizowania :)) filc to świetna sprawa :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Anonimowy9/07/2013

    A gdzie mozna taki filc kupić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zamawiałam na Allegro. Ale myślę że w pasmanterii też będzie.

      Usuń
  9. super wyszła . Filc jest strasznie wdzięczny do takich prac

    OdpowiedzUsuń