Słodka niedziela - sernik z jogurtów bałkańskich

Lubię go piec bo nie dość, że zawsze się udaje, jest niedrogi i łatwy w wykonaniu, to jeszcze wszystkim smakuje i szybko znika z talerza. 




Składniki:
  • 5 jaj
  • 1 i 1/4 szkl. cukru pudru
  • 1 opakowanie budyniu śmietankowego
  • 1 opakowanie cukru waniliowego
  • 1/2 szklanki oleju
  • 2 duże opakowania jogurtu bałkańskiego lub greckiego
  • okrągłe biszkopty do wyłożenia tortownicy
Białka oddzielić od żółtek. Budyń, żółtka, jogurty, cukier waniliowy i olej dokładnie ze sobą wymieszać.
Białka ubić na sztywno, następnie dodać cukier puder i chwilę jeszcze ubijać.
Delikatnie połączyć ze sobą obie masy.
Spód tortownicy (wym. ok. 24 cm) wyłożyć biszkoptami. Wylać na nie masę jogurtową. 
Piec 80 minut w temperaturze 170-180 stopni. 

Sernik po wystygnięciu można ozdobić polewą czekoladową lub wiórkami kokosowymi. Smacznego!



11 komentarzy:

  1. Sernik wygląda bardzo smakowicie!
    Polewę robiłaś z własnego przepisu czy to taka z torebki? Bo ślicznie wygląda a ja od dłuższego czasu szukam idealnego przepisu na polewę:)

    Jak przygotowania do wyjazdu? Jest już konkretna data kiedy tutaj będziecie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polewa to właściwie tabliczka gorzkiej czekolady rozpuszczonej w kąpieli wodnej razem z 5 łyżkami śmietanki 30% lub tłustego mleka. Ta polewa jest dość gęsta.

      Mam wypróbowany przepis na polewę, z tym że jest bardziej lejąca się:
      - 1/2 szkl cukru, 1/4 szkl wody i 2 łyżki kakao - doprowadzić do wrzenia i połączenia wszystkich składników. Zestawić z ognia i dodać 1/2 kostki masła lub margaryny, mieszać do rozpuszczenia. Nie należy jej ponownie podgrzewać ponieważ tłuszcz z masła się wytrąci i polewa będzie "zwarzona".
      Najczęściej korzystam z tej polewy... tym razem nie miałam masła, więc skorzystałam z czekolady którą zawsze mam w domu :)

      Usuń
    2. Ach do UK to my się wybieramy jak sójki za morze :) Ale mąż już jeden egzamin związany z prawkiem na kat. C ma za sobą... więc wszystko zmierza w dobrym kierunku :)

      Usuń
    3. podkradam przepis na polewę, a ciasto pewnie też niedługo machnę, bo mało wymagające jest

      Usuń
    4. Dziękuję za przepis:)
      Nie wiem czy Ci pisałam mój J. jest tutaj również kierowcą:) Gdybyście mieli jakieś pytanie to pisz śmiało:)
      hmm chyba już o tym Ci pisałam, prawda?

      Usuń
  2. U nas słodka niedziela z tiramisu :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ślina mi ucieka do kolan....

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam wszelakie serniki :-D i ten wyglada smakowicie :-D

    Milego niedzielnego wieczoru zycze :-D

    OdpowiedzUsuń
  5. ooo pewnie zrobię, ostatnio mam jazdę na serniki:) ta polewa mnie przekonuje:))))

    OdpowiedzUsuń