2 w 1

Od roku, 26 maja świętuję podwójnie, z okazji Dnia Matki i moich imienin. Ale ciasto zrobiłam jedno :) Pogoda za oknem jest taka jesienna, że zachciało mi się szarlotki. Proszę, częstujcie się.


Jest to szarlotka sypana, która jest bardzo prosta i szybka w wykonaniu... i co najważniejsze, nieziemsko pyszna. Przepis mam STĄD. Delikatnie go zmodyfikowałam.

Składniki:
  • szklanka mąki
  • szklanka kaszy manny
  • pół szklanki cukru
  • torebka cukru waniliowego
  • czubata łyżeczka proszku do pieczenia
  • łyżeczka cynamonu (opcjonalnie)
  • 2 kg jabłek (przed obraniem)
  • 200 g masła zimnego
  • trochę masła i bułki tartej do wysmarowania tortownicy
Tortownicę o średnicy około 24 cm wysmarować masłem i obsypać bułką tartą. Jabłka obrać, usunąć gniazda nasienne i zetrzeć na tarce na dużych oczkach (to jest robota dla robota:) Wszystkie sypkie składniki dobrze wymieszać ze sobą w jednej misce. 

Na dno tortownicy wsypać połowę sypkich składników i równomiernie rozprowadzić. Następnie wyłożyć jabłka. Na warstwę jabłkową wyłożyć drugą część sypkich składników. Kolejną i ostatnią warstwą jest masło, które kroimy na cienkie plasterki i układamy po całości tortownicy, przykrywając całą sypką warstwę. Ważne jest, żeby nie dociskać warstw do siebie, należy ją w miarę możliwości usypać, wtedy będzie krucha i delikatna.

Tak przygotowane ciasto włożyć do nagrzanego piekarnika i piec w 180 st około godzinę. 

Ten zapach, który roznosi się po domu podczas pieczenia szarlotki, sprawia, że czuję się jakbym znów była małą dziewczynką,  spokojną i bezpieczną pod skrzydłami mamusi.

Kochane Mamy, życzę Wam dużo radości.


Na koniec jeszcze kawałeczek :)



35 komentarzy:

  1. wszystkiego najlepszego dla Ciebie jako Eweliny i jako mamy :*

    OdpowiedzUsuń
  2. chętnie skosztuję ciasta!
    najlepsze życzenia imieninowe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skosztuj podwójnie, za Helenkę też :)

      Usuń
  3. najlepsze życzenia imieninowe

    OdpowiedzUsuń
  4. mniam! Wszystkiego najlepszego w to podwojne swieto!:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wszystkiego najlepszego!! A ciasto wygląda pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Anonimowy5/26/2013

    Życzę zdrowia spełnienia mażeń!!!!!!!!!!!!!Maria z konina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Przesyłam pozdrowienia dla Michalinki :)

      Usuń
  7. najlepszego na imieniny!a placuszek mhmm pycha

    OdpowiedzUsuń
  8. Moje ulubione ciasto !!

    Wszystkiego dobrego ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nawzajem kochana! Szarlotka wygląda pysznie :) I wszystkiego naj z okazji imienin :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo chętnie :-) Dziękuję! :-)
    Najlepszego dla Ciebie - podwójnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. wszystkiego najlepszego z okazji podwójnego święta:) pysznie wygląda twoje ciasto:)

    OdpowiedzUsuń
  12. podwójne święto... podwójne ciacho :)

    OdpowiedzUsuń
  13. To ja Ci składam podwójne życzenia nieskończonego szczęścia :) Pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Kocham szarlotkę :) Ostatnio nawet jadłam :P

    OdpowiedzUsuń
  15. mhmm... fajny przepis, wygląda na dziecinnie prosty, a tylko takie przepisy na ciasta akceptuję:)Czas zrobić szarlotkę!! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Wszystkiego najlepszego z okazji imienin. Szarlotka wygląda pysznie i na pewno tak smakuje. Aż się w buzi słodko robi patrząc na nią :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Podwójne gratulacje - a szarlota wygląda przepysznie :))

    OdpowiedzUsuń
  18. Pyszna ta szarlotka, uwielbiam ją!;) Wszystkiego najlepszego z okazji imienin;) Cóż, troszkę spóźnione, ale to nic;) Zapraszam do mnie, za kilka godzin rozpoczynamy konkursik;)

    OdpowiedzUsuń
  19. No to zrobiłaś mi smaka, jest przed północą, a ja mam ochotę na Twoje ciasto!!!

    OdpowiedzUsuń
  20. alez pyszności!!
    normalnie idę piec ;-)
    nie no musze z pracy wrócić ;-)

    OdpowiedzUsuń
  21. Zapraszam do Willi! :)

    http://willasmiesznotkaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń