Myjusie

Dzięki firmie Konwil miałam przyjemność przetestować Myjusie, czyli jednorazowe myjki dla dzieci i niemowląt.





Kilka słów od producenta.

Myjusie to kawałki miękkiej gąbeczki o wymiarach 19 cm x19 cm i grubości 3,5 mm wykonane z wysokiej jakości polietylenu. Zostały stworzone do codziennej pielęgnacji dzieci i niemowląt oraz utrzymania higieny intymnej kobiet ciężarnych. 

Są bezpieczne i ekologiczne, nie zawierają żadnych związków organicznych, barwników czy substancji perfumowanych. Są to po prostu suche gąbeczki, które po zwilżeniu wodą lub wodą z mydełkiem stają się doskonałym wynalazkiem myjącym. Myjki są świetną alternatywą dla gąbek i myjek wielorazowych, które są siedliskiem bakterii. Opakowanie (50 sztuk) kosztuje 10 zł.

Moja opinia.

Myjusie rzeczywiście po zwilżeniu wodą lub środkiem myjącym są bardzo miękkie, delikatne i dobrze się pienią. Moim zdaniem mogłyby być trochę większe lub grubsze bo podczas mycia "uciekają" z reki. Rozwiązaniem tego problemu jest używanie dwóch myjek na raz... wtedy wielkość jest w porządku. 


Jednorazowość myjek zdecydowanie do mnie przemawia - nie są siedliskiem bakterii i grzybów. Ale w większości przypadków jest tak, że jeśli coś jest jednorazowe to nie jest ekologiczne.

Myjusie były mi bardzo pomocne podczas rekonwalescencji mojego synka. Ponieważ po zabiegu nie mógł moczyć brzuszka przez siedem dni więc musiałam myć go prawie "na sucho" i w tej czynności doskonale sprawdziły się Myjusie. Myślę, że takie myjki znajdą także zastosowanie w opiece nad osobami obłożnie chorymi. Niestety, nie używam myjek do odświeżenia pupy podczas przewijania synka, używam do tego celu nadal chusteczek nawilżanych, które są dla mnie najbardziej wygodne. Ale wiem, że gdybym miała małego alergika, to na pewno zmieniłabym nastawienie i poświeciłabym te kilka sekund więcej, aby obmyć pupę zwilżoną myjką.

Myjusie oprócz tego, że miały swój intensywny wkład w rekonwalescencji Artura i ciągle są eksploatowane podczas kąpieli, znalazły zastosowanie także w mojej codziennej higienie... twarzy. Tak, myję tym wynalazkiem codziennie twarz i nie zostawiam już na ręczniku śladów po pudrze. Poza tym, moja cera jest jaśniejsza i gładsza. Próbowałam też użyć myjek do demakijażu oczu, ale jednak to jest zbyt wrażliwe miejsce i myjka się nie sprawdziła.

Mam zastrzeżenie co do opakowania myjek, ponieważ są one pakowane próżniowo i kiedy już rozetniemy paczkę opakowanie pęcznieje, co bardzo utrudnia wyjecie pojedynczej myjki. Czasem potrafią nawet ulec rozdarciu. Drugie opakowanie rozcięłam całkowicie po trzech bokach, co spowodowało, że zostałam z wielką górą myjek bez żadnego opakowania. Owszem, wtedy myjki mogłam brać z "kupki" bez problemu, ale trudno przechowywać taką stertę białych gąbek.



Podsumowując Myjusie mimo wszystko mają więcej zalet niż wad i jestem w stanie ponownie je nabyć, chociażby do mycia twarzy. Poza tym Artur uwielbia kąpiele z myjkami, bawi się nimi, w miarę swoich możliwości myje się nimi i wysysa z nich wodę.

Więcej o Myjusiach możecie przeczytać tutaj KLIK.


16 komentarzy:

  1. hmm, jeszcze czegoś takiego nie widziałam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też te gąbeczki zaintrygowały :)

      Usuń
  2. Super zakupie dla siebie;) bo tomasza pupine myje pod woda;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo zdrowo... ja jestem zbyt leniwa :/

      Usuń
  3. Ciekawe... Pierwszy raz o tym słyszę..

    OdpowiedzUsuń
  4. To fajne bardzo przy noworodkach może być. Ale teraz bm już tego nie kupiła do dużych dzieciaków. Choć jest zachęcające :)

    OdpowiedzUsuń
  5. pierwszy raz widzę takie myjusie :) napewno przydatne w niektórych sytuacjach :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawe rozwiazanie, ale ja chyba bym sie nie skusila. Do mycia pupy malego tez od zawsze uzywalam chusteczek pielegnacyjnych i mimo ze moj synek jest alergikiem to znalazlam takie, ktore sa dla niego idealne. Co do kapania - uzywamy myjek w postaci malych reczniczkow, ktore piore po kazdym uzyciu.. Wiec u nas by sie to nie sprawdzilo.. Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  7. Widziałam coś takiego u jednej dziewczyny z sali, gdy leżałam w szpitalu, ale pewnie to, na ile jest to fajny wynalazek, trzeba sprawdzić samemu, jak ze wszystkim :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak jest... są różne przyzwyczajenia i upodobania :)

      Usuń
  8. Oooo, wcześniej nawet nie miałam pojęcia, że coś takiego jest.

    OdpowiedzUsuń
  9. nie widziałam wcześniej takich gąbek. jak to dobrze czytać blogi! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mogę jeszcze Was czymś zaskoczyć :)

      Usuń
  10. Widziałam to już gdzieś, bardzo mi sie taka opcja podoba, bo gabek nie lubię.

    OdpowiedzUsuń
  11. Anonimowy4/14/2014

    Czy nie wiecie gdzie można je zakupić,ponieważ mieszkam za granicą i obecnie przebywam w Pl, znam ten produkt, jestem zadowolona z użytkowania ale nie wiem gdzie go szukać w Pl??? pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zamówienia na myjusie można składać tutaj: http://myjusie.com.pl/zamow.php

      Usuń