Placuszki z jabłkiem lub bananem

Mój synek uwielbia.
Może Wasze dzieci też je polubią. Zresztą, placuszki są nie tylko dla dzieci. Bez wyrzutów może jeść je  każdy. Są pełnoziarniste i mają tylko naturalny cukier pochodzący z owoców.


Składniki na ok. 20 sztuk:
- 2 jaja
- 100 g białego sera, rozgniecionego widelcem, niekoniecznie zmielonego
- starte na dużych oczkach tarki jabłko lub rozgnieciony banan. Z bananem placuszki będą słodsze, ale jeśli kupimy jabłka specjalne do smażenia, słodkie i miękkie to też będą nadawały plackom naturalną słodycz.
- pół szklanki mleka
- 4 czubate łyżki mąki pełnoziarnistej
- 3 łyżki otrębów owsianych (mogą być też żytnie)
- cynamon do smaku lub wanilia


Wszystkie składniki łączymy. Odstawiamy na 10 minut, coby otręby napęczniały. Masa powinna być gęsta, nie spływająca z łyżki. Zawsze można gęstość wyregulować poprzez dolanie mleka :)Pieczemy placuszki na wolnym ogniu, z obu stron na rumiano. Jeśli macie dobrą teflonową patelnię to nie trzeba używać oleju. Ja smażyłam na niewielkiej ilości oleju.

Wiem, że proces smażenia w diecie dziecka odstrasza. Ja długo z tym walczyłam,  ale kiedy zrobiłam dla siebie te placuszki i widziałam jak bardzo Artur chciałby też zjeść, nie mogłam mu odmówić. Przecież nie uchronię go przed wszystkim.
Wybór pozostawiam Wam :)
Smacznego!


12 komentarzy:

  1. Mój Maluch niestety nie może jeść takich, bo ma alergię na mleko. A wyglądają bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. racuszki .... mmmmm pycha, poki co corasek jest jeszcze za maly ale juz niedlugo :D

    OdpowiedzUsuń
  3. lubimy..jemy z jabłkiem :D polewamy jogurtem ..mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Raz na jakiś czas napewno nie zaszkodza. Wyglądają bardzo smakowicie! Przepis wyprubuje bo placuszki lubimy.:)

    OdpowiedzUsuń
  5. hihi ja tez robilam z bananami:)) pyyycha

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z bananami moim zdaniem są najlepsze :)

      Usuń
  6. Serdecznie dziękujemy za odwiedziny :)
    A placuszki, mniam mniam!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. super przepis dzięki! na pewno skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. O u Ciebie nowa kolorystyka:)
    Z placuszków najbardziej lubię biszkoptowe, słynne angielskie pancakes.
    Do tego miód lub dżem pychaaa!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pankejki też lubię bardzo :)

      A kolorystyka, no cóż, trochę szaro się zrobiło, ale lubię ten szary, klasyczny kolor :)

      Usuń
  9. Uwielbiam, jestem maniaczką wręcz wszelkich placuszków, mogłabym jeść na tony;)) Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń