Ozdoby świąteczne

Zazdroszczę mamom, które mogą ze swoimi pociechami robić ozdoby i kartki świąteczne, kleić łańcuchy na choinkę, piec i dekorować pierniczki, wykonać szopkę Betlejemską. Nie mogę doczekać się następnych świąt, kiedy razem z Arturem będę już wszystko mogła zrobić. Mam nadzieję, że pokocha święta tak jak ja...

W tym roku postanowiłam zrobić kilka rzeczy z Zuzią, moją chrześnicą. Co prawda, nie spędzimy tutaj świąt, ale ozdoby świąteczne można zrobić trochę wcześniej... coby zaspokoić trochę mój świąteczny zapał :)

Zrobiliśmy ozdoby z masy solnej. Niestety podstawowy przepis zawiódł... masa trochę popękała. Nie wiem, czy to zależy od rodzaju mąki, ale za kilka dni zrobimy kolejną partię ozdób z innego przepisu. Może macie jakąś sprawdzoną recepturę na masę solną?


Nasza masa zrobiona była z:
- 1 szkl. mąki
- 1 szkl. soli
- 1/2 szkl. wody

Masę wyrabiałam około 5 minut. Stworzone przez nas cuda (hi,hi, skromna jestem niesłychanie) wypiekałam w piekarniku około 5 godzin, w 70 st.

Zuzi bardzo podobało się tworzenie z masy solnej... nie mogła doczekać się też etapu kolorowania ozdób farbami. Polecam zabawę starą, niezawodną masą solną.


Nasze świąteczne ozdoby:




Mikołaj Zuzanny i mój Janioł



Odcisk rączki Artura



Drobne ozdoby na choinkę




Pochłonięta pracą Zuzia



11 komentarzy:

  1. Uwielbiam takie zabawy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. nie moge sie doczekac az bedziemy tak tworzyc z Maja:)
    piekne ozdoby wam wyszly:)

    OdpowiedzUsuń
  3. super pomysł miałaś a i Zuzia na pewno zapamięta czas spędzony z ciocią

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że będzie miło wspominać ten czas :) A jutro pieczemy i ozdabiamy ciasteczka dla Mikołaja :)

      Usuń
  4. Wspaniałe :-) a Ta odbita rączka obłędna:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. My też robiliśmy ozdoby z masy :) czekają tylko na pomalowanie

    OdpowiedzUsuń
  6. ale będziecie mieli cudowne pamiątki na przyszłość! Mega!

    OdpowiedzUsuń
  7. Też planuję zrobić odciski rączek dzieci w masie solnej :) później zostaje fajna pamiątka.

    OdpowiedzUsuń