Bezpłatna aplikacja dla rodziców

Ostatnio miałam przyjemność przetestować aplikację na smartfony i tablety  

Moje dziecko

 ... i nie ukrywam, że aplikacja zostaje ze mną. Mając taką wiedzę w jednej pigułce, znaczy w telefonie, czuję się bardzo bezpiecznie. 

Aplikacja została stworzona przez wydawnictwo Medycyna Praktyczna, w oparciu o przewodnik dla rodziców "Pierwsze 2 lata życia dziecka". Zawiera ważne informacje dotyczące opieki nad dzieckiem od narodzin do dwóch lat oraz wiadomości, jak przygotować się do opieki nad dzieckiem jeszcze przed jego narodzinami. 

Poradnik w całości jest przygotowany przez najlepszych polskich lekarzy, a wiedza w nim zawarta jest klinicznie sprawdzona. Dlatego bez obaw można z niej korzystać. 
Klikając na zieloną ikonkę, naszym oczom ukazuje się taki widok:



  • Przewodnik to nic innego, jak kompendium wiedzy na temat opieki nad dzieckiem. Znajdują się w nim takie oto zakładki:




Jak widać, przewodnik posiada wszystko czego dusza zapragnie. Ja osobiście pokochałam zakładkę o szczepieniach. Każda szczepionka została szczegółowo opisana. Można także dowiedzieć się o niepożądanych reakcjach i przeciwwskazaniach oraz o dokładnych terminach szczepień.
Uważam, że zakładka Formalności też jest godna pochwały. Zawiera praktyczne informacje na temat rejestracji dziecka w urzędach, świadczeń pieniężnych i zasiłków oraz urlopu macierzyńskiego. Faktem jest, że ja już tych informacji nie potrzebuję, ale gdybym tylko miała taką aplikację wcześniej, uniknęłabym mozolnego wertowania internetu w celu poszukiwania tych właśnie wiadomości.
Poza tym, Przewodnik jest bardzo czytelnie napisany, posiada kolorowe tabele i co przyciągnęło moją uwagę, w opisywaniu poszczególnych zagadnień znajdują się zalecenia, które albo są zaznaczone na zielono i dają nam sygnał "tak rób" albo są zaznaczone kolorem czerwonym, które od razu wywołują skojarzenie "Stop!, Tak nie rób".


  • Dzienniczek pozwala na zapisanie danych dziecka takich jak Pesel czy grupa krwi. Można także uwiecznić pomiary dziecka, z wglądem na siatki centylowe oraz osobisty kalendarz szczepień z możliwością przypomnienia o umówionej wizycie. I tutaj chwalę sobie owe interaktywne siatki centylowe, które pozwalają mi na stałą kontrolę wagi mojego wcześniaka. W przypadku wagi Artura muszę mieć zawsze rękę na pulsie... ta aplikacja niezmiernie ułatwiła mi życie.








  • Preparaty to zakładka, która też mnie pozytywnie zaskoczyła. Znajduje się w niej spis niezbędnych leków oraz ich szczególny opis działania, dawkowania, składu oraz ceny. I to się chwali! Przed pójściem do apteki mogę sobie wyszukać odpowiedni lek lub znaleźć tańszy zamiennik innego. Leki możemy wyszukać poprzez objawy choroby lub alfabetycznie.



  • Mój lekarz  to modół, dzięki któremu można znaleźć lekarza specjalistę i zapisać sobie ku pamięci lub po prostu zapisać dane kontaktowe swoich ulubionych lekarzy.


Oprócz wyżej opisanych modułów, aplikacja posiada jeszcze cztery, które znajdują się w Menu. Znajdziecie w nich filmy instruktażowe dotyczące karmienia piersią, wyszukiwarkę, dzięki której można znaleźć pożądanego specjalistę bądź szpital, przychodnię w danym rejonie kraju, oraz zakładkę, która kieruje na stronę Medycyny Praktycznej, gdzie można dowiedzieć się jeszcze więcej o opiece nad dzieckiem, bo jak wiadomo, rodzicielstwo to temat niewyczerpany :)
Ostatni element aplikacji nosi wdzięczną nazwę Zakładki i bardzo go lubię, bo mogę w nim zamieszczać wszystkie ważne dla mnie informacje mieszczące się w Przewodniku, poprzez wcześniejsze zaznaczenie ich gwiazdką. Naprawdę fajna sprawa.


Aplikację MOJE DZIECKO szczerze polecam rodzicom, najbardziej tym świeżo upieczonym i kobietom w ciąży. 

Mam dla Was dobrą wiadomość... sami możecie wyrobić sobie opinię o tej aplikacji, bo tak jak w tytule napisałam, aplikacja jest bezpłatna!
Można ją pobrać TUTAJ  lub TUTAJ 

7 komentarzy:

  1. już gdzieś o tym czytałam, fajna sprawa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobre wieści szybko się rozchodzą :)

      Usuń
  2. zaraz zaciągnę i przetestuję:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Już sobie ściągam. Dzięki za namiary :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Anonimowy12/05/2014

    super! dzięki za info :) dorzucę do tej listy jeszcze bezpłatną apkę babee - to kalnedarz szczepień. O tyle przydatna, że zawsze jest pod ręką i można wybrać czy interesują nas szczepienia tylko obowiązkowe czy też fakultatywne. Do pobrania na babee.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. Anonimowy10/20/2015

    Fajne :-) lubie apki dla nowoczesnej mamy...:->
    Ja uzywam pamietniczka
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.adinfinitum.babydiary
    zapisuje co i jak zeby kontrolowac i monitorowac

    OdpowiedzUsuń
  6. Aplikacji jest dużo zależy czego oczekujemy mi ostatnio spodobała się Baby Fame do publikacji zdjec ;)

    OdpowiedzUsuń